A les nostres societats, distingir entre alfabetització
i analfabetisme és arriscat i difícil, perquè són
conceptes simplificadors que divideixen artificialment
la població en dos tipus de persones. No només oposa
els alfabetitzats als analfabets sinó que, a més a més,
es carreguen emotivament els termes amb altres 
connotacions, com la de persones cultes i incultes,
civilitzades i intractables, cultivades i rudes, 
i no és fàcil sobreposar-se a aquestes etiquetes. 
L'alfabetització representa una gamma d'habilitats
o coneixements que poden comportar o no 
característiques personals, de manera que el 
seu significat ha de precisar-se en contextos 
històrics concrets. Per eliminar aquesta dicotomia
simplificadora i defugir els mites que la rodegen, 
Kenneth Levine ha proposat una definició de l'alfabetització 
funcional que inclou la informació com a concepte cabdal.
(Fragment)
Mercedes Vilanova. Les majories invisibles, 1995
 
 
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada